Trailery jsou v dnešní době nedílnou součástí komerenční kinematografie. Filmová studia a společnosti na jejich výrobu uvolňují obrovské peníze. Kvalitní trailer totiž přiláká mnohem více diváků na samotný film a tím pádem se samozřejmě zvednou i tržby. Ale mají i jiný význam. Znáte to, začnete koukat na film a na konci zjistíte, že to byla ztráta času. A právě proto, když kouknete nejdřív na tří minutový trailer, tak tušíte, co od filmu čekat. Ale POZOR , někdy může obsah traileru vypadat úchvatně, ale samotný film stojí za nic. A to je právě to umění tvůrců trailerů přilákat i na špatný film co nejvíce diváků a donutit je v kinech za film zaplatit. Takže rada je jednoduchá: nespoléhat na trailery, jen si podle nich udělat první obrázek. Pro konečné rozhodnutí by vám měly pomoct psané recenzce zkušenými recenzníky. Jedny z nejlepších recenzí, psaných samotnými diváky jsou ty na stránkách ČSFD
Jan ŠARATA, katedra geoinformatiky, UPOL